zondag 19 april 2009

Rommelig...








Marcus du Sautoy in 'Het symmetrie-monster' op pag. 32:

Mijn werkkamer [...] is een erg rommelige kamer. De helft van de tijd drukt dat op mijn gemoed, maar het is wel een goede afspiegeling van mijn denkproces. Als ik bijvoorbeeld een boek begin te zoeken dat ergens onder de stapels papier op mijn bureau bedolven moet liggen, kom ik vaak iets tegen waar ik niet naar op zoek was, maar dat mijn denkproces een andere richting op stuurt. Door mijn kamer rommelig te houden vergroot ik de kans dat ik deze toevallige verbanden leg. Zodra ik alles ga opruimen, berg ik ook de kans op toevallige ideeën op.

Zou dit citaat mijn partner ervan overtuigen dat ik daarom mijn studeerkamer slechts zelden opruim?
Maar, Daaf heeft eveneens zelden bij het doorlopen van zijn stapels ingevingen gehad zoals Du Sautoy ze in het boek (... een aanrader!!) beschrijft.

Link
» Uitgeverij Nieuwezijds

Geen opmerkingen: